Tips voor geweldige CTOs
Schrijf je in op onze mailinglist voor inspirerende artikels om te groeien als CTO. Soms een vraag, soms een statement, soms een quote, soms een interview, soms een verwijzing naar een andere website. Maar steeds iets waarvan je denkt “zo had ik het nog niet bekeken”.
Enkel voor geweldige CTOs (en zij die het willen worden) !
De uitdagingen van Pricing, met Maarten Laruelle
In deze aflevering van de SoftwareCaptains podcast duiken we in de wereld van pricing voor SaaS bedrijven.
Samen met Maarten Laruelle bespreken we de vele facetten van dit complexe onderwerp, van de psychologie achter pricing tot aan roadmapontwikkeling, ownership en versiebeheer. Maarten, die al jarenlang ervaring heeft op dit gebied, biedt waardevolle inzichten en praktische tips die elke CTO kan inspireren.
Over decentrale organisaties, met Koen Denies, founding partner bij Teal Partners
Teal Partners is een software agency gespecialiseerd in digitalisering van grote bedrijven.
Op zich niets bijzonders, zou je denken – zo zijn er wel meer. Maar Teal Partners heeft een heel eigen aanpak over hoe ze samenwerkt met haar mensen. Het hele bedrijf is zo decentraal mogelijk georganiseerd.
Waarom, en hoe: daarover spreek ik met Koen Denies, founding partner van Teal Partners. We praten over hoe Teal Partners digitale transformatie aanpak. We gaan in op die decentrale organisatie: wat zijn de voordelen van een team dat zelfstandig beslissingen kan nemen, en hoe zorg je voor een omgeving waar ze dat kunnen doen?
Als afsluiter kijken we nog even naar de verschillen tussen project- en product-organisaties.
SoftwareCaptains Podcast: Bart De Waele, ondernemer en marketeer
Bart De Waele is een ondernemer pure sang. In 2006 richtte hij samen met Dirk Sabbe het webbureau Netlash op. Ze deden dat evolueren naar Duke & Grace, een full-service marketing agency met 100+ mensen.
Bart kent iets van marketing - en dat is een understatement. Daarom vroeg ik hem wat een CTO moet weten van marketing.
Het resultaat is een boeiend gesprek over de wisselwerking tussen product management en marketing. Veel aspecten passeren de revue. En passant onthult Bart trouwens hét grote geheim van marketing. De moeite van het kijken/luisteren waard!