Masterclass Pricing voor CTOs

Een goede prijs zetten. Iedereen die het ooit al geprobeerd heeft, weet dat het niet vanzelfsprekend is. Je wil genoeg vragen dat het voor jou de moeite waard is, maar je wil niet te veel vragen zodat klanten afhaken.

Voor SaaS-bedrijven is dit nog een trapje moelijker. In “traditionele” bedrijven heb je vaak een verband tussen wat het kost om een klant te bedienen, en de prijs die ervoor vraagt. Als je een broodjeszaak hebt kost je broodje waarschijnlijk net iets meer dan de kost van het brood, beleg en de tijd om het te smeren. Voor een SaaS-bedrijf is de kost om je klant te bedienen vaak quasi nul. Maar je hebt wel heel wat investeringen gedaan om die kost naar nul te krijgen.

Hoe bepaal je dus een goede prijs voor je aanbod? Hoe zorg je dat klanten willen betalen voor wat je levert en hoe optimaliseer je die inkomsten? Dàt bespreken we in de Masterclass Pricing voor CTOs.

Na de eerste uitverkochte sessie in Mechelen gaan Maarten Laruelle en SoftwareCaptains op toer doorheen Vlaanderen met deze Masterclass. We houden halt in Gent, Leuven, Hasselt, Antwerpen en Kortrijk.

Je leert over:

  • Het belang van een effectieve prijsstrategie.

  • Het verschil tussen cost based, usage based en value based pricing en de verschillende motivaties

  • Praktische methoden om als SaaS bedrijf tot de juiste prijs te komen.

  • Real-life cases uit Maarten's ervaring die theorie aan praktijk koppelen.

Deze Masterclass is speciaal ontworpen voor CTO's. We duiken in het jargon van de tech-sector en zorgen voor duidelijke uitleg van nieuwe termen. We helpen CTO's om de taal van hun CMO, CRO en CFO beter te begrijpen en belichten de technische implicaties van verschillende prijsstrategieën.

Kijk snel wanneer we in jouw buurt langskomen!

Vorige
Vorige

Waar staat een CTO?

Volgende
Volgende

CTO Club: APIs en integraties