Focuspunten van een CTO
Whitepaper
De job van CTO kan overweldigend zijn. Waar je als developer “alleen maar” moest bezig zijn met het schrijven van software heb je nu een heel scala aan verantwoordelijkheden. Het schrijven van software is daar maar een heel klein (of zelfs geen) deel meer van. Dit maakt dat er heel veel op je af komt, en dat het moeilijk wordt om door de bomen het bos nog te zien.
Om grip te krijgen op die veelheid van taken en verantwoordelijkheden hebben we de Focuspunten van een CTO ontwikkeld. De Focuspunten helpen een CTO om zijn/haar aandacht in te delen. Waar moet een CTO mee bezig zijn? Ben ik wel met alles bezig? Ben ik wel met de belangrijke dingen bezig?
De Focuspunten helpen je om structuur te geven aan jezelf, maar ook aan je team. Ze helpen je om zaken helder te communiceren aan je team, zodat het gemakkelijker wordt voor jou om zaken aan hen door te geven – en zodat het voor hen gemakkelijker wordt om zaken van jou over te nemen.
In deze whitepaper leggen we je uit wat de Focuspunten van een CTO precies zijn, wat ze inhouden, en wat je kan doen om ze te verbeteren in jouw organisatie.