This meeting could have been an email!

“This meeting could have been an email!” Ik ken weinig developers die dat nog nooit hebben gezegd.

Een volgende conclusie is dan vaak “we hebben geen meetings nodig; laat ons alles via email doen.” Alleen… werkt dat wel?

Eén van mijn adagio’s is “Een Jira ticket is niet de oplossing”. Als een probleem wat complexer is, is het vaak niet voldoende om een Jira ticketje aan te maken. Een developer heeft meer context nodig. Alle context neertypen is quasi onbegonnen werk - je kan moeilijk voorspellen welke vragen een developer zal stellen wanneer hij/zij het probleem voorgeschoteld krijgt.

Een meeting beleggen om te vragen om de copyright datum op de website aan te passen is dan weer een ander extremum. Dat doet hopelijk niemand.

Ergens ligt daar een kantelpunt – wanneer beleg je best een meeting, wanneer volstaat een ticketje (of een mail) ?

Evenwichten zoeken. Hoe meer ik met de uitdagingen van CTOs bezig ben, hoe meer ik ervan overtuigd word dat 90% van hun job bestaat uit evenwichten zoeken. En maar goed ook – voor de situaties waar er 100% duidelijkheid is, heb je geen mens nodig. Die laat je beter door een machine afhandelen.

Vorige
Vorige

De eerste CTO Masterclass

Volgende
Volgende

Een CTO die nooit geprogrammeerd heeft: Els Heylen