Hiring is selling

Hiring is selling.

Dezer dagen zijn de verschillen tussen iemand proberen aan te werven in software en iets aan iemand proberen te verkopen niet zo groot. De tijd dat cold calling of een annonce in de krant werken zijn al lang voorbij.

Net als bij selling heeft hiring deze uitdagingen:

* de tegenpartij moet weten dat je bestaat

* de tegenpartij wordt overspoeld met soortgelijke aanbiedingen

* de tegenpartij moet aandacht aan je besteden

* het moment moet precies juist zijn

* je moet de tegenpartij iets geven dat ze willen

* de tegenpartij moet aandacht aan jou willen besteden

* de tegenpartij moet energie aan jou willen besteden

* een bestaande partij houden kost minder dan een nieuwe partij zoeken

* toch gaat de meeste energie meestal naar het zoeken van nieuwe partijen

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan!

Kijk jij al op die manier naar hiring? Of zit jij achter je bureau te wachten met het idee “we hebben een goed aanbod, ze komen vanzelf wel” ?

Vorige
Vorige

Ik ben de beste developer!

Volgende
Volgende

Een gelukkig nieuwjaar!